top of page
Mask Group 6.png

2020.02.18

Aurelija Šilinskaitė: kaip kurti savo identitetą socialiniuose tinkluose

779A3251.jpeg

Bene karščiausia tema šiandien – kaip tapti populiariu socialiniuose tinkluose ir iš to gauti naudos. O nauda taip pat skirstoma į tai, ar gausi dovanų iš rėmėjų, ar tai bus atlyginta finansiškai. Tačiau vien tik įkelti nuotrauką į savo profilį populiarumui neužtenka. Taigi, ką reikia daryti, kad patrauktum auditorijos dėmesį? Kaip sužinoti, ką įdomaus gali papasakoti apie save ar apie savo produktą? 


Aurelija Šilinskaitė – „4noons - 360“ rinkodaros ir komunikacijos agentūros partnerė ir strategė, startuolio Aichom bendraįkūrėja bei vasario 29 d. vyksiančios „Išdrįsk pradėti. Šiandien“ konferencijos lektorė. Ji yra komunikacijos specialistė, kuri į klausimą „Kaip pažinti save ir sukurti stiprų asmeninį identitetą“ atsako detaliai: „Dėl prekės ženklo svarbos bei naudos verslui jau nesiginčijama. Suprantame, kad įmonės įvaizdžiu reikia rūpintis taip, jog žmonėms jis keltų pozityvius jausmus. Tačiau vis dar neretai pamirštame pačio žmogaus įvaizdžio svarbą, nes visais atvejais po prekės ženklu slypi ne kas kita, o jis pats. Skirtumas tik tas, kad vieni patys tampame savo asmeniniais prekės ženklais, o kiti – sekame norėdami būti į juos panašūs. Panagrinėkime išsamiau, kokie elementai sudaro prekės ženklą ir suprasime, kad tai labai mažai skiriasi nuo žmogaus identiteto“. 


7 stipraus prekės ženklo elementai 


Metodinių apibrėžimų galima rasti daug, o apibendrinus – tai 7 svarbių elementų visuma. Norint sukurti stiprų prekės ženklą, reikia atsakyti į šiuos klausimus: 


1. Kam prekės ženklas bus skirtas ir kas jį turėtų pamėgti? (angl. Customer persona) 

2. Kuo prekė skiriasi nuo kitų panašių prekių? (angl. Value proposition) 

3. Ką prekės ženklas žadės? (angl. Brand promise) 

4. Kaip jis atrodys? (angl. Logotype) 

5. Kokį komunikacijos stilių rinksitės? (angl. Communication tone) 

6. Kokie komunikacijos kanalai tinkamiausi? (angl. Communication channels) 

7. Ką pasakysime? (angl. Story telling) 


Žmogaus įvaizdžio įtaka prekės ženklui 


„Prekės ženklo logotipą prilyginčiau žmogaus rūbams. Jis atsako į klausimą – kaip aš atrodau? Visi turime savo mėgstamas ir mylimas spalvas, formas ir rengiamės skirtingo stiliaus drabužiais. Priklausomai nuo tikslo, renkamės atrodyti labiau santūrūs arba atvirkščiai – provokuojantys ir atkreipiantys į save dėmesį. Ar to užtenka? Ne. Kaip ir norint sukurti stiprų prekės ženklą, neužtenka sukurti tik logotipą. 


Kita labai svarbi dedamoji savo įvaizdžio formavime – komunikacija. Ji atsako į klausimą – ką aš apie save pasakoju? Kuo mano pasakojimas išsiskiria iš kitų pasakojimų, kokią vertę jis kuria? Trečia – elgesys. Prekės ženklas turi ne tik gerai atrodyti, tačiau ir veiksmais įrodyti, kas jam svarbu. Žmogui, kuris formuoja savo asmeninį įvaizdį galioja ta pati taisyklė. Na ir ketvirta – kam tu gali būti įdomus? Ką nori pasiekti apie save kurdamas istorijas? Kas bus tavo auditorija?“ – klausia komunikacijos specialistė ir pateikia įvaizdžio formavimo pavyzdžių. 


1 įvaizdžio formavimo pavyzdys 


Jei vyras yra nekilnojamo turto agentas, jis renkasi konservatyvesnį drabužių stilių, nes jo pagrindinis prekės ženklo pažadas – pasitikėjimas. Pasitikėjimas tampa esmine paslaugos (žmogaus) ženklo savybe, nes apie 70 proc. žmonių perka būstą imdami paskolą iš banko daugeliui metų. Tai reiškia, kad jų svajonių būstą jiems turi padėti išsirinkti labai patikimas žmogus. Be išorinio įvaizdžio, svarbi ir žodinė komunikacija bei elgesys. Tad jei nekilnojamo turto agentas nori atrodyti patikimu – būtina pildyti duotus pažadus. Asmeniniame gyvenime tenka irgi vadovautis tais pačiais principais. Ar norėtumėte pirkti iš gražaus nekilnojamo turto agento būstą, kuris vakarus leistų kazino, būtų įsiskolinęs greitųjų kreditų įmonėms, garsėtų kaip žodžio nesilaikantis žmogus? Aš, tai ne. Tikiuosi jūs taip pat. 


2 įvaizdžio formavimo pavyzdys 


Jei vyras yra drabužių dizaineris, jam erdvės atskleisti save yra kur kas daugiau, nes pats kūrėjo archetipas yra asocijuojamas su drąsa. Kūrėjas gali laisvai rinktis savo stilių. Patikimumas čia irgi svarbus, tačiau pirmiausia klientui bus svarbu dizainerio darbai ir noras pasąmonėje tapatintis su kūrėju. Garsus dizainerio vardas suteikia prekei emocinę vertę, o jį nešiodamas žmogus jaučiasi dalimi kūrėjo ir taip patenkina savo socialinį poreikį – gerai atrodyti visuomenėje. 


Atrodyti ir elgtis taip pat – būtiniausia sėkmingo prekės ženklo sąlyga 


Tapatintis su kitu lengva. O kaip kursite savo identitetą?“ – domisi specialistė. „Gyvename primestų taisyklių pasaulyje. Daug paprasčiau lygiuotis į kitus ir sekti paskui lyderius. Tačiau norint tapti savimi, reikia nemažai drąsos. Kiekvienas mūsų esame unikalus ir vertingas. Gali atrodyti, kad jaunystėje mums buvo svarbūs vieni dalykai, o bręstant mes pasikeitėme, tačiau jei gerai save paanalizuosime, suprasime, kad pagrindinės vertybės liko tos pačios. 


Kuriant savo įvaizdį visų pirmą reikėtų atsakyti – kam tai darote? Galite tai daryti dėl skirtingų priežasčių, tačiau būtina jas įsivardinti. Galbūt norite save geriau pažinti? Galbūt norite surasti kitą darbą arba sukurti šeimą? O gal sukurti savo verslą? 



Klausimai, į kuriuos reikia atsakyti, norint sukurti savo įvaizdį:


1 klausimas. Kokios nekintančios jūsų vertybės? 


Žinoma, sunku suvokti, kokių vertybių laikotės savo gyvenime. Aš radau 230 vertybių sąrašą ir išsirinkau 5, kurios tinka man. Svarbu, suprasti, kad ne kiekis čia svarbiausia. Išsiaiškinus savo pagrindines vertybes, gyvenime lengviau priimti sudėtingus sprendimus. Pavyzdžiui, jei aš nusprendžiau, kad sveikas gyvenimo būdas man labai svarbus, aš privalėsiu nustoti valgyti naktimis ar valgyti greito maisto restoranuose. 


2 klausimas. Ką jums patinka daryti, kokie jūsų hobiai? 


Įpročių turime visi. Klaidinga manyti, kad naujam įpročiui susiformuoti reikia tik 21 dienos. Tai liudija vieno atlikto tyrimo, kurio metu buvo tiriami 96 žmonių įpročiai, rezultatai. Per dvylika savaičių, žmonėms įgyti naują įprotį prireikė nuo 18 dienų iki 254 dienų. Labai svarbu racionaliai įvertinti ar galėsite išsikeltus tikslus įgyvendinti. Pavyzdžiui, jei dirbate kiekvieną dieną 8 darbo valandas, tikriausiai nepavyks ilgai pasivaikščioti dienos metu Gedimino prospektu. Bet vakarais, ar vieną vakarą per savaitę ilgesniems pasivaikščiojimams laiko tikrai galima atrasti. 


3 klausimas. Kada nuspręsite, ko jums „pakanka“? 


„Germany Kent“ kažkada rašė: „Tai juokingas dalykas gyvenime, kai tik pradedi įsidėmėti dalykus, už kuriuos esi dėkingas, pradedi pamiršti dalykus, kurių tau trūksta.“ Greičiausiai sunkiai pavyks pasakyti tai, ko dar niekas nepasakė ar išgyventi unikalų jausmą, kurio dar niekas neišgyveno. Dar labai svarbu susitaikyti su tuo, kad visiems neįtiksi. 


4 klausimas. Kokį komunikacijos stilių rinksitės? 


Savo populiarioje knygoje „Mąstysena: nauja sėkmės psichologija“ Carol Dweck teigia, kad egzistuoja dviejų tipų mąstysena: uždara mąstysena ir auganti mąstysena. Uždaro mąstymo žmonės mano, kad jų bruožai yra pastovūs ir nesikeičia. Jie mano, kad jų įgūdžiai ir žinios yra svarbiausia. 


Augančio mąstymo žmonės, atvirkščiai, tiki, kad jų įgūdžiai ir žinios didėja kartu su gyvenimo patirtimi. Jie mano, kad pagrindinis žmogaus sėkmės veiksnys yra žmogaus pastangos. Priklausomai nuo to, kokio tipo kiekvienas esame, reikėtų rinktis komunikacijos toną. Žmogui, kuriam labai patinka konkretumas, tonas vargiai bus lankstus, todėl jo komunikacijos stilius bus griežtesnis, ramesnis. Tuo tarpu augančio mąstymo žmonių komunikacijai bus priimtinesnis linksmesnis, jautresnis komunikacijos tonas. 


5 klausimas. Ar esate pasirengę susidurti su sunkumais? 


Sukurti asmeninį identitetą nėra lengva, o išlaikyti dar sunkiau. Įsivertinus savo asmenines vertybes, reikės susikurti planą, kaip jas atskleisti kitiems ir tai daryti nuosekliai. Jei naudositės socialiniais tinklais, vieno įrašo per mėnesį nepakaks. Jei naudojatės keliais jų, rekomenduojama turinį kiekviename jų kurti skirtingą. Kuo daugiau bandysite, tuo didesnė tikimybė, kad suklysite, tačiau svarbu tikėti savimi. O svarbiausia prisiminti, kad kuriant savo asmeninį prekės ženklą elgesys turi sutapti su tuo, ką apie save pasakojate.

Publikacija delfi.lt 

bottom of page